Idősödő kutyák egészségvédelme

E-mail Nyomtatás PDF

Idősödő kutyák egészségvédelme, gerontológia

Táplálkozási tanácsok:

• Komplett és kiegyensúlyozott, az életkorának megfelelő SENIOR tápokkal etesse kedvencét.
  • Kiváló minőségű állati fehérjéket (tojás, sajt, hal, csirke, túró) tartalmazzon a táplálék.
  • A túlsúly megelőzésére csökkentett zsírtartalmú legyen a táplálék.
  • Magas rosttartalom (búza és zabkorpa, répa) segíti a zavartalan emésztést  és megelőzi a bélsárrekedést.
  • Idős korban a szervezet igénye megnő a vitaminok és ásványi anyagok iránt. A zöldségek és a gyümölcsök etetése (ha a kutya szereti) fedezheti a napi vitaminszükségletet.
  • Amennyiben kutyájának gondot okoz a bélsár ürítés, keverjen a táphoz 1 evőkanál joghurtot vagy paraffin olajat.
  • Túlsúlyos állatoknál megfontolandó a testtömeg csökkentésére alkalmas tápok etetése, de csak állatorvosi felügyelet mellett.

Mozgásszervi problémák:

• Idős korban sok kutya szenved az ízületi fájdalmak miatt. Elsősorban a túlsúly miatt, valamint az ízületek kopása és az ízületek meszes felrakódása (arthrosis) miatt.
  • Ezek a kutyák nehezen kelnek fel fekvésből, végtagjaikat nem emelik kellően és gyakran sántikálnak.
  • Az arthrosis megelőzésére és tüneteinek enyhítésére számos lehetőség van: Etesse kutyáját Eukanuba Senior Plusz táppal vagy kérjen állatorvosától zöldkagyló tartalmú táplálékkiegészítőt,  melyek glukózamin és kondroitin szulfát tartalma biztosítja az ízületek számára a megfelelő táplálékot és segíti az ízületek működését.
  • Idős kutyákat kímélni kell a fárasztó munkavégzéstől, a lépcsőzéstől és a nagyon hidegtől. Sétáljanak sokat, de ne futtassák.
  • A sántítás a fájdalom jele, szükség lehet gyógyszeres kezelésre is.

Az immunrendszer támogatása:

• A betegségek és fertőzések elleni védelemre, a szervezet méregtelenítésére, az idős állatok életfunkcióinak (szív, agy, vese és májműködés) támogatására szükség van ebben a korban.
  • Számos táplálékkiegészítő készítmény áll rendelkezésre, amely rendszeres adagolása növelheti kutyája élettartamát (Vetri DMG, Béres Minera, Immunovet). A készítmények alkalmazását beszélje meg állatorvosával.

A szív és a vérkeringési problémák:

• Szívmegnagyobbodás, szívelégtelenség gyakori probléma idős korban. Kutyája fáradékonysága, teherbíró képességének csökkenése, nehezített légzés és köhögés hívja fel a tulajdonos figyelmét a betegségre.
  • A szívbetegségek tünetileg gyógyszeresen kezelhetőek, a kezelés megkezdéséhez komplex vizsgálatra van szükség.

Szervi elváltozások:

• Korral a szervek működése romlik, a sejtek regenerációs képessége csökken, a méregtelenítés elégtelenné válik és megnő az esély a daganatos elváltozások kialakulására is.
  • Tünetmentes kutyáknál is gyakori, hogy már nincs minden rendben, ezért javasoljuk, hogy 8 év felett évente egyszer hozzák el kedvenceiket laboratóriumi szűrővizsgálatra.
  • Az idejében észlelt elváltozások jól orvosolhatóak. Előfordulhat, hogy a tüneteket mutató esetek már nem gyógyíthatóak.

Fogászati problémák:

• Minden második idős kutya fogkövességtől szenved. A képződött fogkő tönkreteszi a fogínyt, így a fogak gyökereihez bejutnak a baktériumok és a fogazat meglazul majd gyulladás mellett kihullik.

Hívjon bizalommal ! Mi valóban segítünk....
Dr.Fux Attila DVM
állatorvos sebész